maandag 26 november 2012

Carrefour Les 3 Rois Mages

De eerste keer dat ik feves zag was in de eerste week van januari 2005 bij de Carrefour.
Op de brood en banketafdeling hing een affiche van de film "Les 3 Rois Mages".
 
Eronder stonden doosjes met kleine figuurtjes van porselein.
Er zaten 2 sets van 3 Koningen bij en die vond ik heel mooi.
Onze oudste dochter is op 6 januari geboren en het leek me heel leuk om miniatuur 3 koningen te gaan sparen, daarom kocht ik een doosje.
 
 
Toen ik thuis op het internet ging zoeken ontdekte ik dat er een hele 'feve-wereld' was, met online-winkels, ruilbeurzen enz.
En met deze serie ben ik mijn feves-verzameling begonnen.
De figuurtjes op de bovenste foto staan in mijn letterbak en ik hou ze omdat ze mijn eerste feves waren.
De 3 koningen op de onderste foto staan in de 3 koningen kijkkast.

1 opmerking:

Jolande zei

leerwereld op 31-12-2007 18:43
ow dat wist ik niet eens nu weet ik het wel.
dank zei jou jolande
tureluur op 01-01-2008 14:58
Toevallig zag ik op jouw site dat je deze nieuwe site met al je feves hebt gemaakt, wat leuk Jolande! Ik ga snel eens allemaal bekijken.

Ik wens jullie natuurlijk meteen een fijn en gezond 2008!!!

Groetjes, Chris
minifantasy op 01-01-2008 17:22
Julian lief dat je gelijk een berichtje op mijn nieuwe weblog gezet hebt.

Chris jij bent snel zeg! :-)
Voor jullie ook een heel gelukkig, gezond en kreatief nieuw jaar.

Groetjes van Jolande
ingrid op 01-01-2008 17:45
Hoi Jolande
Ik ga elk jaar naar
Lille voor de jaarlijkse antiekmarkt daar.Er is daar ook een stuk waar alleen verzamelaars staan van diverse spullen.
1 mevrouw staat daar met echt duizenden van die beeldjes en popjes.Ik heb er vorig jaar ook een aantal gekocht voor in het poppenhuis.Er zijn hele mooie series van bepaalde onderwerpen.

Groetjes Ingrid

poppenhuiskladblog op 01-01-2008 23:43
Zijn die Feves eigenlijk gewoon het hele jaar te koop? Of alleen in een bepaalde periode?

groetsels Marmod
minifantasy op 02-01-2008 12:34
Ze zijn het hele jaar te koop bij de online zaken, op Ebay en op beurzen.
De Carrefour heeft alleen 1 bepaalde serie die in een gedeelte van december en in januari (of totdat ze op zijn) te koop is.

Groetjes van Jolande
Denise op 11-05-2010 18:47
Hoi

Ik spaar ook feves maar alleen roofvogels, windhondjes en haas/konijn
Mocht jij (buiten Ebay om) nog webadresjes weten waar ik misschien weer wat nieuws voor mijn kleine verzameling vind dan hoor ik dat graag.

Jij hebt zo te zien een aardige collectie

Groetjes denise
minifantasy op 11-05-2010 20:04
Hallo Denise,

Buiten Ebay koop ik wel eens bij Faboland, die hebben hele mooie series.

Groetjes van Jolande
Denise op 12-05-2010 16:14
Bedankt ! Ik zal er eens gaan neuzen !

Denise